hejsan, en liten presentation från mig, bella :)

hejsan!
jag är en tjej som heter bella och är 14år men fyller 15 nu iår och har precis startat upp denna bloggen med två av mina kära vänner matilda och saga :) och denna bloggen kommer ni kunna följa oss om våra hästar och lite allmänt om vår vardag, som sagt då så har vi alla tre var sin häst, jag har ett newforest sto som heter jasmin VII ♥ och jag kommer alltså att skriva om lite allt möjligt i bloggen, men framför allt om hästen och stallet, men även om lite andra roliga saker som intresserar mig. jag spelar även fotboll vilket jag har gjort längre än halva mitt liv (: älskar känslan att springa där på planen! men det är en sjukt härlig känsla att sitta på hästen också självklart, jag satsat mer på hästarna även att jag inte har ridit mer än 4 år nu. det jag håller på med i ridningen är framför allt hoppning, vilket min lilla pålle tycker är roligast också, och det är vad båda är bäst på, vi gillar inte riktigt dressyr men det är bra träning för oss båda att rida lite dressyr då och då. hon är ju 19år gammal och hon är en riktig läromästare, jag har lärt mig sjukt mycket på henne! jag har haft henne i ett år och 1 månad nu och vi har precis börjat tävla, eller vi började i början av vintern 2010 och då hoppade vi bara clear round rundor pga att jag vill börja lågt och bara tävla mot mig själv. jag tar det som en träning lixom och när vi då tävlade så hoppade vi felfritt vilket jag var riktigt nöjd med! det var våran första tävling och min lilla envisa pålle hade varit lite små tjurig när det gällde hoppningen så jag hade inte så höga förväntningar men sen blev det en riktigt fin kanon runda! jasmin är 19år men har fart och temprament som en unghäst! hon är busig och inte som en vanlig gammling utan riktigt fin och fräsch i hoppningen så vi planerar att tävla hela detta året nu (: aja detta var väl allt för mig, men om det är något ni undrar så är det ju bara att fråga i en kommentar!
ps. det kommer bilder på både mig och jasse (som jag kallar jasmin) när jag kommer hem, jag är hos min käre pojkvän och har inga bilder här ;)
pusssssss bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0