dag 2 presentation av mina hästar, enligt mallen ;)

idag i skolan har jag varit så trött, så trött. Meen jag överlevde :) hihi super bra ju :D




Presentation av mina hästar

Macahan

Även kallad Maccan, Maccis och tuusen andra namn känns det som! ;)
Han är ju då min lilla pålle som ni kanske förstått :) Han är en liten kossa häst, mörkbrun/svart skäck född 1996 imp. från irland. Han är slutmätt till 148 cm :) Maccan har massa meriter och har lärt mig otroligt mycket. Vi köpte Maccan slutet av 2008.Han är mitt lilla troll. Helt underbar :)! Vi tillsammans har en så länge startat upp till nationel LA (110cm). Dock tyvärr hände en liten olycka på DM förra hösten så Maccan och jag har inte kunnat hoppa förrens nu typ. Från sept.- dec/jan så har jag bara lätt motionsridit honom barbacka. Dock är han frisk nu och vi är på g igen , så snart kommer man se oss på tävlings banan igen ;)

Maccan är en underbar invidid som är min lilla ögonsten. Han betyder otroligt mycket för mig, asså jag kan inte tänka mig ett liv utan denna underbara häst! varje dag lär han mig ngt nytt :D<3



haha igentligen har jag bara en häst, men då o då händer det att jag snor måns..



Monsanto

Måns, även kallad måsse ;) är min Mammas häst. Han är född 1992 tror jag, och han kommer också från Irland och är runt 175 cm :) måns är vääärsta biffen ska ni veta ;) hihi.  Måns red jag mycket i sommar och en del i höst när maccan inte hoppade, så för att ha roligt o hålla igång hopptränade jag honom lite! ;) haha det gick kanske inte sjukt bra, men de var roligt och jag lärde mig mycket!
Måns ääälskar att hoppa , det bästa han vet! Han har med tidigare ryttare tävlat upp till 140cm :)

måns är sjukt rolig. Jätte skön häst som ja, man kan inte låta bli att skratta när han står där och ser allmänt muppig ut ibland ;) även han betyder otroligt mycket. <3




hoppas ni fick veta ngt nytt :)!

Imorron skriver jag om min första häst :D

Pussssssssss
Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0