Dag 2-presentation av mina hästar.

jag har då en liten D-ponny på ca 145cm,kanske tillochmed lite mindre? aja hon är iaf en ganska liten d-ponny.
hon heter Jasmin VII och är 19år. hon fyller 20 iår :) men åldern är verkligen bara en siffra. hon är fräsch och pigg som en liten unghäst. hon hoppar fantastiskt bra! hon är mer en hopphäst, dressyr är inte särskilt roligt enligt henne,men hon är väldigt duktig på det med. hon är en läromästare, jag har lärt mig så sjukt mycket av henne på detta året.
hon har ett j*vla temprament. haha hon är en liten PMS häst, ja, hon har sina bra och dåliga dagar, för det mesta bra dagar men när dom dåliga kommer så vill hon bara inte, så är det :p haha som om man hoppar, så ena träningen går hon helt underbart och sen nästa så stannar hon bara och bråkar ;p hahah ja hon är speciell och det är därför jag älskar henne :* hon har en sån underbar personlighet! hon är liksom en busig ponny, och alltid glad, (förutom när det handlar om mat då hon är väldigt rädd om sin mat) :p men hon är nyfiken på allt och nr hon är nyfiken så gör det så att hon blir tittig. man kan inte veta hur underbar hon är förens man umgås med henne varje dag som jag gör. inte förens man rider henne och har lärt känna henne, hon testar väldigt mycket men om man visar från början att det är jag som bestämmer så blir hon en ängel. det är därför det nästan bara är jag som kan rida henne ordentligt, asså alla kan ju rida henne men hon lyssnar mest på mig och ex hennes förra ägare för ja, både hon och jag känner ju jasse väl och det är ju som jag nu har sagt några gånger, man måste alltså känna henne väl innan man kan rida henne ordentligt. :)

lite allmän information om henne:
Namn: Jasmin VII
född: 1991 (20år iår)
Ras: New Forest
Färg:mörkbrun
Personlighet: busig! och nyfiken! :)

ja är det något mer som ni saknar att veta så släng in en kommentar så svarar jag! :)

//bella





jag försökte att lägga upp fler bilder men det funkade inte så vi får böja oss med domma :)

Kommentarer
Postat av: cecilia

Kan ni inte lägga upp lite fler bilder på bloggen? Annars är den bra!!

2011-03-14 @ 23:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0